Aktualności Artykuły eksperckie

Kartony do paczkomatów. Dlaczego sprawdzają się e-commerce?

Świat e-commerce się zmienia. Kieruje się w stronę ekologii. Można to zauważyć m.in. przez rosnącą tendencję w branży e-commerce do optymalizacji opakowań, z uwagi na korzyści ekonomiczne oraz ekologiczne. Firmy coraz częściej starają się zminimalizować rozmiar opakowań. Pozwala to zmniejszyć koszty wysyłki oraz wpływ na środowisko, poprzez redukcję ilości zużywanego materiału i potrzebnego miejsca podczas transportu. To podejście jest także wspierane przez dostawców usług kurierskich i operatorów paczkomatów, którzy często oferują preferencyjne stawki dla przesyłek dobrze dopasowanych rozmiarem. Jak dobrać idealny karton do paczkomatu? Dlaczego warto wybierać kartony idealnie dopasowane rozmiarem do skrytek paczkomatowych?

Dlaczego sklepy zaczęły nadawać przesyłki przez paczkomaty?

Kluczowym powodem jest wygoda  i wielowymiarowość korzyści to rozwiązanie, zarówno dla przedsiębiorstw, jak i ich klientów, w tym zwiększona elastyczność i dostępność odbioru przesyłek. Paczkomaty są dostępne całą dobę, co pozwala klientom na odbiór zamówień w dogodnym dla nich czasie. Jest to szczególnie ważne dla osób, które nie mogą odebrać paczki w tradycyjnych godzinach działalności firm kurierskich lub mają zmienny grafik w pracy. Dla firm ta metoda dostawy może oznaczać niższe koszty logistyczne i mniejszą liczbę przesyłek zwrotnych. Dlaczego? Ryzyko nieodebrania paczki przez odbiorcę jest znacząco mniejsze. Ponadto szybka i efektywna obsługa paczkomatów zwiększa satysfakcję klientów i może przyczyniać się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

Kartony do paczkomatów. Czym się wyróżniają?

Przede wszystkim ważny jest rozmiar kartonu. Powinien być dostosowany do standardowych wymiarów skrytek paczkomatów. Zazwyczaj, firmy oferujące usługi paczkomatów, takie jak InPost, podają trzy główne rozmiary skrytek: małe, średnie i duże. Na przykład, małe skrytki mogą mieć wymiary około 8 x 38 x 64 cm, średnie około 19 x 38 x 64 cm, a duże około 41 x 38 x 64 cm

Taka dokładna rozmiarówka sprawia, że przesyłki mogą być bez problemu umieszczane w odpowiednich skrytkach, a klient może je łatwo odebrać bez ryzyka uszkodzenia zawartości lub opakowania.

Drugim kluczowym parametrem jest wytrzymałość kartonu. Opakowania powinny być wykonane z mocnej, najlepiej dwu- lub trzywarstwowej tektury falistej, która zapewnia odpowiednią ochronę przed wgnieceniami, wilgocią i innymi uszkodzeniami mechanicznymi, jakie mogą wystąpić podczas transportu i magazynowania. Ważne jest, aby kartony były również lekkie, co może przyczynić się do obniżenia kosztów transportu, a jednocześnie zwiększyć efektywność logistyczną przesyłek.

Co jeszcze jest charakterystyczne dla kartonów do paczkomatów?

Ostatnim ważnym aspektem jest łatwość w użyciu i zamykaniu kartonu. Proste zamykanie i zabezpieczanie kartonu ułatwia szybką i efektywną obsługę zarówno przez nadawcę, jak i przez operatora paczkomatu. Samoprzylepne zamknięcia lub zaprojektowane na wcisk zakładki mogą znacząco przyspieszyć proces pakowania i zabezpieczania zawartości, co jest kluczowe w dynamicznym środowisku e-commerce. 

Warto połączyć zakup kartonów do paczkomatu z ekologią – stawiając na kartony z recyklingu. W naszym sklepie znajdziesz  zestaw używanych kartonów do paczkomatów

Dlaczego firmy z branży e-commerce powinny postawić na kartony z recyklingu do paczkomatów?

Wybierając kartony z recyklingu do wysyłek przez paczkomaty, firmy e-commerce mogą znacząco przyczynić się do ochrony środowiska. Produkcja kartonów z materiałów odzyskanych pozwala na znaczne zmniejszenie zużycia surowców naturalnych, takich jak drzewa. Jest to ważne dla  zachowania zasobów leśnych i bioróżnorodności. Używając kartonów używanych, sklepy pomniejszają emisją dwutlenku węgla i innych szkodliwych gazów. Stosowanie takich opakowań pomaga w walce z globalnym ociepleniem i redukcji śladu węglowego firmy.

Buduj pozytywny wizerunek marki – wybierz opakowania ekologiczne!

“Przesiadka” pozwala budować pozytywny wizerunek marki. Konsumenci coraz częściej kierują się w swoich decyzjach zakupowych kwestiami ekologicznymi, preferując produkty i usługi od firm, które wykazują troskę o środowisko naturalne. Przedsiębiorstwa, które implementują zrównoważone praktyki, takie jak używanie opakowań z odzysku, zyskują w oczach klientów, co może przekładać się na wzrost lojalności i zaufania do marki. Jest to szczególnie istotne w konkurencyjnym świecie e-commerce, gdzie klienci mają szeroki wybór dostawców.

Ostatnim, ale równie ważnym czynnikiem, jest zgodność z przepisami prawnymi. Wiele krajów wprowadza coraz to bardziej restrykcyjne regulacje dotyczące zarządzania odpadami i recyklingu, nakładając na firmy obowiązek minimalizowania wpływu ich działalności na środowisko. Stosowanie opakowań z recyklingu może pomóc w spełnieniu tych wymogów i uniknięciu potencjalnych kar. Dodatkowo firmy mogą korzystać z różnego rodzaju ulg podatkowych czy dotacji oferowanych przez rządy i instytucje międzynarodowe dla podmiotów stosujących zrównoważone praktyki. Przykładem takiej ulgi jest m.in. zwolnienie z opłaty produktowej. Więcej pisaliśmy o tym w artykule: Opłata produktowa. Kartony z recyklingu!. Zachęcamy do lektury!

0